Production year
2008
© François VRIGNAUD/CNRS Images
20080001_0362
Mur de projection visuelle utilisé pour un jeu, Cubophobia, basé sur les lois de la physique dans lequel le joueur doit contrôler les mouvements de la balle verte. Le sujet est équipé de lunettes polarisantes permettant de visualiser la stéréo, d'un capteur de position de la tête placé sur les écouteurs audio et d'un capteur dans les mains. Lorsque le sujet est équipé d'écouteurs, le rendu auditif utilise la technologie binaurale. Les informations de position de la tête du sujet aident à ajuster la stéréo visuelle mais également la spatialisation en temps réel du paysage auditif.
The use of media visible on the CNRS Images Platform can be granted on request. Any reproduction or representation is forbidden without prior authorization from CNRS Images (except for resources under Creative Commons license).
No modification of an image may be made without the prior consent of CNRS Images.
No use of an image for advertising purposes or distribution to a third party may be made without the prior agreement of CNRS Images.
For more information, please consult our general conditions
2008
Our work is guided by the way scientists question the world around them and we translate their research into images to help people to understand the world better and to awaken their curiosity and wonderment.