
© Gabriel MOUAHID / IHPE / CNRS Images
Analyse par une chercheuse CNRS de selles d'écoliers collectées dans le village de Segbana au Bénin
Reference
20220060_0003
Production year
2009
Max. size
33.87 x 25.4 cm / 300 dpi
Add to my wishlist
Terms of use
The use of media visible on the CNRS Images Platform can be granted on request. Any reproduction or representation is forbidden without prior authorization from CNRS Images (except for resources under Creative Commons license).
No modification of an image may be made without the prior consent of CNRS Images.
No use of an image for advertising purposes or distribution to a third party may be made without the prior agreement of CNRS Images.
For more information, please consult our general conditions
Analyse par une chercheuse CNRS de selles d'écoliers collectées dans le village de Segbana au Bénin. L'analyse est réalisée dans le dispensaire du village avec l'accord des autorités locales et du Ministère de la Santé. L'objectif est d'y déterminer la présence d'œufs de schistosomes, et donc l'infestation des enfants par ce parasite responsable de la bilharziose. Cette mission est organisée dans le cadre de l'ANR_CORUS financée par le ministère français des Affaires étrangères.