Production year
2012
© Johannes ZIEGLER/CNRS Images
20120001_0927
Des chercheurs ont constaté que l'augmentation de l'espacement des lettres d'un mot et des mots d'un texte améliore la vitesse et la précision de lecture des enfants dyslexiques. Ils lisent en moyenne 20% plus vite et font deux fois moins d'erreurs. Une application iPad/iPhone nommée "DYS" a été élaborée pour modifier l'espacement des lettres d'un texte et tester les bénéfices de cette manipulation sur la lecture des enfants dyslexiques. Grâce à cette application, les chercheurs vont recueillir à grande échelle des données qui leur permettront de quantifier et de déterminer s'il existe un espacement optimal en fonction de l'âge et du niveau de lecture.
The use of media visible on the CNRS Images Platform can be granted on request. Any reproduction or representation is forbidden without prior authorization from CNRS Images (except for resources under Creative Commons license).
No modification of an image may be made without the prior consent of CNRS Images.
No use of an image for advertising purposes or distribution to a third party may be made without the prior agreement of CNRS Images.
For more information, please consult our general conditions
2012
Our work is guided by the way scientists question the world around them and we translate their research into images to help people to understand the world better and to awaken their curiosity and wonderment.